Top 5 mașini românești
Dacă până în anii 89’ industria auto din România era foarte dezvoltată, existând mărci precum Olcit, Aro s.a.m.d.. În România s-au construit și alte autovehicule pe care puțină lume de acum le știe. De exemplu câți dintre români știu cum arată mașina Malaxa, ce era considerată a fi cea mai elegantă mașină produsă în România?
Iată o listă cu 5 mașini prezentate de cei de la 4tuning.ro, pe care nu mulți români le cunosc.
-
1
M.R. 1945 (decapotabilă românească)
Această decapotabilă românească a fost denumită M.R., după inițialele constructorului român Radu Manicatide. Absolvent al cursurilor Școlii de Aeronautică și Construcții Automobile din Franța, Paris în 1937, se întoarce în România, unde la uzinele IAR din Brașov construiște în 1945 prima decapotabilă realizată vreodată în România. M.R. putea atinge 70 km/, fiind dotată cu un motor în doi timpi ce dezvolta 11 C.P.
-
2
Mașina Malaxa 1945
De numele Malaxa, se leagă multe realizări. Inginerul Nicolae Malaxa a construit printre altele și o mașină cu 4 locuri, ce era echipată cu un motor în 3 cilidri în stea. Mașina Malaxa a fost construită la uzinele Malaxa din Reșita între anii 45-47, realizându-se în total aproximativ 2000 de mașini. Majoritatea dintre aceastea erau destinate exportului.
Mașina Malaxa putea atinge o viteză maximă de 120 km/h , datorită motorului ce dezvolta 30 de
C.P. Din păcate producere la nivel de seria a fost întreruptă de oficialii ruși după ce un general a mers cu aceasta și a ordonat mutarea uzinei de la Reșita la Podgorye în Rusia. -
3
Mașina românească cu 3 roți GAL (1954)
GAL este singurul microautomobil românesc, construit de Gheorghe Gal în 1954 după modelul celor de la Morgan. Miniautoturismul era de 2 locuri și echipat cu un motor de 250 centrimetri cubi, ce dezvolta 12 C.P. permițându-i mașinii românești GAL să atingă o viteză maximă de 75 km/h.
-
4
Camioneta românească Rodica (1957)
Construită de către inginerul Nicolae Lucaci, după ce a realizat singur motorul, camioneta românească Rodica a fost denumită după numele fetiței inginerului. Camioneta românească era echipată cu o transmisie de la Skoda Felicia și se spune ca ar fi parcurs peste 50.000 de kilometri fără probleme.
-
5
Mașina decapotabilă De Karaso Simplon (2000)
Această mașină decapotabilă inspirată din roadster-urile anilor 50’ a fost realizată de inginerul Marius Hegedus, fiind echipată cu un motor Renault E7J 1,4 dezvoltând 75 de C.P. Caroseria este realizată din rășină poliesterica iar infrastructura este împrumutată de pe o Dacia Solenza.